رژیم خرما و آب

۱۴۰۰/۶/۱۱

شکی نیست که خرما و آب فواید زیادی برای سلامتی دارند ، اما نقش آنها در کاهش وزن چیست ؟

اگر به رژیم های غذایی و تجربیات کاهش وزن معتاد هستید ، مطمئناً در مورد رژیم خرما و آب چیزی شنیده اید ، یا شاید آن را امتحان کرده اید ، با توجه به آنچه در مورد آن منتشر شده است که یک رژیم ایده آل است و به کاهش وزن در یک دوره کمک می کند. آیا این حقیقت دارد؟

رژیم خرما و آب چیست؟
رژیم خرما و آب یک رژیم ساده است که تقریباً حاوی هیچ چیزی نیست و به طور خلاصه به شرح زیر است:

صبحانه 7 خرما + یک لیوان آب
ناهار 5 عدد خرما + یک لیوان آب
شام 5 عدد خرما + یک لیوان آب

خوردن تقریباً مقدار ناچیزی از هر نوع غذایی مطمئناً شما را به این فکر می اندازد که در یک زمان سریع کیلوگرم زیادی از دست خواهید داد ، اما مناسب بودن رژیم غذایی برای شما و سلامتی شما چیست؟
طرفداران رژیم خرما و آب

البته ، خرما همیشه بخاطر فواید فراوانش مشهور بوده و در تمام طول سال در دسترس است و یکی از میوه های مورد علاقه به ویژه در کشورهای عربی و به ویژه منطقه خلیج فارس است.

این منبع غنی از کربوهیدرات ها محسوب می شود ، زیرا دارای درصد بالایی معادل 57 درصد از اجزای آن است و دارای درصد آب معادل 12 درصد است. منبع خوبی از فیبر غذایی در نظر گرفته می شود که برای بدن بسیار مهم است. جلوگیری از یبوست و برخی بیماریهای مزمن حاوی نسبت خوبی از مواد معدنی پتاسیم است که برای پیشگیری از فشار خون مهم هستند.

در مورد آب ، مزایای آن تقریباً بی شمار است ، زیرا در واقع در تمام واکنش های حیاتی که در بدن رخ می دهد دخیل است.

اما این مزایا به این معنا نیست که اگر رژیم غذایی که شامل آب و خرما با هم باشد یا هر رژیم غذایی کم کالری و مواد مغذی دیگر به سلامتی آسیب نرساند ، خطری برای سلامتی ندارد.

جنبه های منفی
باید بدانید که پیروی از یک رژیم غذایی سخت ممکن است منجر به کاهش وزن شود ، اما منجر به کند شدن متابولیسم و سوزاندن چربی در بدن می شود و ممکن است به محض خروج از رژیم دو برابر وزن خود را افزایش دهید ، علاوه بر بسیاری از جنبه های منفی که ممکن است بر بدن رنگ پریدگی ، خستگی ، سردرد و ضعف عمومی تأثیر بگذارد.

افرادی که این رژیم برای آنها ممنوع است:

زنان حامله.
زنان شیرده
افراد مبتلا به بیماریهای مزمن مانند دیابت و بیماریهای قلبی عروقی.
کودکان
به طور کلی کسانی که ایمنی پایینی دارند.


dates-and-water
..