کشمش و رژیم غذایی

۱۴۰۰/۶/۱۰

چه رابطه ای بین کشمش و رژیم غذایی وجود دارد؟ آیا خوردن کشمش برای کمک به کاهش وزن اضافی امکان پذیر است یا عکس آن صادق است؟

برخی معتقدند که کشمش ممکن است به تحریک کاهش وزن اضافی کمک کند ، در حالی که برخی دیگر معتقدند که کشمش می تواند به افزایش وزن آنها کمک کند ، اما نظر کارشناسان در این زمینه چیست؟

کشمش و رژیم غذایی: چگونه کشمش می تواند به کاهش وزن کمک کند؟
کشمش را می توان به عنوان یک نوع غذا که ممکن است روند کاهش وزن اضافی را پشتیبانی کند به دلایل زیر مورد استفاده قرار گیرد:

1. کشمش را به عنوان جایگزینی سالم برای شکر در نظر بگیرید
کشمش یک جایگزین سالم برای قندها است ، بنابراین اگر فردی عاشق شیرینی است ، خوردن کشمش به عنوان جایگزین این غذاهای شیرین ممکن است اشتهای او را برای قندها تامین کند در حالی که کالری و قندهای کمتری دریافت می کند ، که ممکن است باعث کاهش وزن شود.
2. توانایی کشمش برای بالا بردن سطح انرژی در بدن
کشمش میان وعده ای مناسب برای افرادی است که ورزش می کنند ، زیرا توت های شیرین کوچک ممکن است به آنها در تامین انرژی مورد نیاز بدن در طول تمرینات ورزشی کمک کند ، علاوه بر تامین انواع مواد مغذی مورد نیاز بدن. همراه با کالری ، مانند ویتامین ها و مواد معدنی.

3. توانایی کشمش برای بهبود متابولیسم و ​​هضم غذا
کشمش به طور کلی منبع خوبی از فیبر غذایی است که ممکن است به بهبود هضم ، مبارزه با برخی از اختلالات گوارشی و کاهش وزن اضافی کمک کند.

کشمش همچنین دارای نوع خاصی از فیبر غذایی به نام اینولین است که نوعی پروبیوتیک است و ممکن است به بهبود سلامت باکتری های روده کمک کند ، که ممکن است منجر به موارد زیر شود: 

کاهش سطح کلسترول در بدن.
بهبود متابولیسم بدن.
افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن.
همچنین لازم به ذکر است که یک مطالعه نشان داده است که خوردن کشمش به طور کلی با مقدار کافی میوه و سبزیجات در حد متعادل ممکن است با موارد زیر همراه باشد: کاهش وزن بدن ، شاخص توده بدنی پایین ، کاهش دور کمر و شانس کمتر برای ایجاد سندرم متابولیک

کشمش و رژیم غذایی: چگونه کشمش می تواند در افزایش وزن موثر باشد؟
کشمش به دلیل موارد زیر ممکن است باعث افزایش وزن شود:

1. میزان کالری موجود در کشمش
کشمش یکی از میوه های خشک است که حاوی مقدار زیادی کالری و قند است ، بنابراین اگر در مقادیر اندازه گیری شده و در مقادیر متوسط ​​مصرف نشود ، کشمش ممکن است باعث افزایش وزن شود.

2. می توان در آن به راحتی افراط کرد
آیا می دانید دو فنجان انگور تازه کالری یک چهارم فنجان کشمش را دارد؟ به این دلایل ، متخصصان تغذیه توصیه می کنند در صورت موجود بودن انگور تازه ، به جای کشمش انگور تازه بخورید. انگور تازه اشباع تر است و می توان مقادیر بیشتری از آن را بدون نگرانی خورد ، در حالی که کشمش ممکن است اشباع نشده باشد ، که ممکن است فرد را برانگیزد تا بیشتر از آن بدون احساس سیری بخورد.

3. افزودن قند برای برخی از انواع کشمش
برخی از تولیدکنندگان عمداً شکر را به کشمش در طی مراحل تولید اضافه می کنند ، که ممکن است میزان قند کشمش را افزایش دهد ، که ممکن است سالم نباشد ، به ویژه از آنجا که کشمش در ابتدا حاوی مقدار زیادی قند است.

4. کالری اضافی بدون کلسترول اضافی
کشمش یک دستور طبیعی و سالم برای افزایش وزن به طور کلی است ، زیرا کشمش می تواند بدون افزایش سطح کلسترول به افزایش وزن بدن کمک کند ، که ممکن است برای برخی از گروه ها ، مانند ورزشکارانی که بدنسازی انجام می دهند ، مطلوب باشد.

کالری و ارزش غذایی کشمش
هر 100 گرم کشمش حاوی موارد زیر است:

انرژی

296 کالری

آب

16.57 گرم

چربی ها

0.54 گرم

کربوهیدرات

78.47 گرم

فیبر

6.8 گرم

پروتئین ها

2.52 گرم

کلسیم

28 میلی گرم

فسفر

75 میلی گرم

پتاسیم

825 میلی گرم

آهن

2.59 میلی گرم

ویتامین ث

5.4 میلی گرم

منیزیم

30 میلی گرم

سلنیوم

0.6 میکروگرم

مضرات کشمش
پس از آشنایی با رابطه بین کشمش و رژیم غذایی ، باید قبل از شروع قرار دادن کشمش در رژیم غذایی خود از مضرات احتمالی آن مطلع شوید ، و اینها برجسته ترین آنهاست:

افزایش ناخواسته وزن اضافی چیزی است که برخی از افراد آن را دوست ندارند.
اختلالات گوارشی به دلیل فیبر بالای کشمش ، و این اختلالات عبارتند از: نفخ و گرفتگی شکم.
ورود مواد سمی به بدن ، زیرا برخی از انواع کشمش ممکن است حاوی بقایای آفت کش ها باشد ، به ویژه آنهایی که با روش های غیر آلی تولید شده اند.


raisin
..