لاغری با خوردن این غذاها(غذاهای چربی سوز)

۱۳۹۹/۵/۱۴

فلفل تند
فلفل-تند
زمان آن فرا رسیده است که کمی فلفل به غذایتان اضاف کنید. این عضو فعال، کاپسایسین سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث اکسایش چربی ها می شود.
همچنین گفته می شود که ویژگی تند بودن فلفل باعث کاهش اشتها و خوردن کمتر غذا می شود. و در تحقیقات دیگری آمده است که میزان مصرف انرژی در فلفل قرمز بیشتر است و فلفل قرمز در لیست 10 ماده غذایی طبیعی است که باعث افزایش سوخت و ساز می شود.

چای سبز
چای-سبز
در آزمایش های علمی ثابت شده است که چای سبز باعث افزایش سوخت و ساز می شود.
مجله آمریکایی تغذیه بالینی بیان میکند: "چای سبز خاصیت تولید حرارت دارد و باعث افزایش اکسایش چربی می شود البته گذشته از چربی سوزی به خاطر کافئین موجود در آن. عصاره چای سبز ممکن است نقش مهمی در کنترل ترکیب بدنی از طریق فعال سازی سمپاتیک تولید حرارت و اکسایش چربی و یا هر دو، ایفا کند. "
کافئین به طور طبیعی در چای سبز وجود دارد و آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که فواید سلامتی فراوانی دارد و به لاغری هم کمک می کند و در کنار آن هم رادیکال های آزاد خطرناک در بدن را از بین می برد.
ترکیب گیاهی EGCg نیز در چای سبز موجود است و ارتباط مستقیم با لاغری دارد.

قهوه
قهوه
قهوه دارای کافئین است یک محرک طبیعی که ثابت شده است سوخت و ساز بدن را بالا میبرد و در صدر لیست قویترین مواد غذایی افزایش دهنده سوخت و ساز قرار دارد.
قهوه دارای آنتی اکسیدان هایی است که فواید سلامتی بسیار دارد، تمرکز را بهبود می بخشد و خواص محرک بودنش باعث عملکرد بهتر در زمان تمرینات ورزشی می شود.

آب سرد
آب-سرد
اکنون به آب به گونه ای دیگری بنگریم به عنوان یک ماده غذایی که سوخت و ساز را افزایش می دهد و در کاهش چربی ها موثر است.
این می تواند انگیزه ای باشد که مصرف آب آشامیدنی روزانه مان افزایش دهیم. قدرت آب در سوزاندن چربی ها دست کم گرفته شده است. تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن آب بویژه آب سرد آب بدن را تامین می کند که همین باعث نرخ سوخت و ساز مطلوب می شود.
در حقیقت طبق تحقیقات اخیر مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم نوشیدن 500 میلی لیتر آب سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد افزایش می دهد.

غلات کامل و عدس

عدس-و-غلات-کامل
کربوهیدراتهای خوبی مثل جو و برنج قهوه ای به افزایش متابولیسم و ثابت نگه داشتن سطح انسولین کمک می کنند.
غلات کامل کربوهیدراتهایی هستند که کم کم آزاد می شوند و باعث انرژی بیشتری می شوند در حالیکه سطح انسولین را مانند غذاهای پر از شکر و شیرین ناگهانی بالا نمی برند.
مهم است که مرتبا سطح انسولین پایین نگه داشته شود و از ناگهانی بالا رفتن این ماده شیمیایی که به بدن دستور ذخیره چربی را میدهد جلوگیری کرد.
یک کاسه جو سرعت هضم را بیشتر می کند، متابولیسم را افزایش می دهد و سطح انسولین را در حد متوسط نگه می دارد و برای ساعتها تولید انرژی می کند.
عدس هم سرشار از فیبر و منبع غنی کربوهیدرات و پروتئین است.
این ترکیب قدرتمند به هضم غذا کمک می کند که باعث افزایش سوخت و ساز می شود. آهن موجود در عدس به گردش اکسیژن در بدن کمک می کند و همین باعث افزایش سوخت و ساز و تولید انرژی می شود.

لبنیات کم چرب
لبنیات-کم-چرب
غذاهای سرشار از پروبیوتیک در افزایش سوخت و ساز موثر هستند. شیر و ماست منبع غنی کلسیم هستند که به بدن در متابولیز کزدن چربی ها به طور موثری کمک می کند.
پروبیوتیک موجود در ماست به هضم غذا کمک می کند که باعث افزایش سوخت و ساز میشود.
یک تحقیق اخیرا نشان داد که کلسیم موجود در لبنیات وزن و چربی را کاهش می دهد و درصد چربی از دست رفته در قسمت تنه را افزایش می دهد.

سیب
سیب
سیب دارای فیبر است که قند خون را تنظیم می کند به هضم غذا کمک می کند و سوخت و ساز را افزایش می دهد.
سیر کننده است و ساختار فیبری آن سوختن چربی را افزایش می دهد. اگر دنبال چیزی برای کنترل میلتان به چیزیهای شیرین هستید یک یا دو سیب بخورید و به طور طبیعی سوخت و ساز بدنتان را افزایش دهید و وزن اضافی ناخواسته را کاهش.

آجیل
آجیل
خوردن آجیل یک راه عالی برای افزایش سوخت و ساز بدن است. سرشار از چربیهایی است که مستقیما روی بالا بردن سوخت و ساز تاثیر می گذارند.
یک میان وعده عالی است. البته مهم است که از نوع خام آن استفاده کنید تا ارزش غذایی آن را با نوع بو داده از بین نبرید.
از بین برنده های چربی در آجیل خام اینوزیتول و کولین نام دارند و کارشان مطمئن شدن از این است که چربی های سوخته دیگر بازنگردند.
آجیل همچنین سیر کننده و سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند و بدن را تا ساعتها راضی نگه میدارد.

ماهی
ماهی-قزل-آلا
ماهی هایی مثل قزل آلا که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند در افزایش متابولیسم موثرند.
روغن ماهی آنزیم های چربی سوز را بالا میبرد و به طور قابل توجهی سوخت و ساز را افزایش میدهند.
خوردن غذاهای سرشار از اسیدهای چرب باعث کاهش هورمون لپتین می شود این هورمون باعث کاهش سوخت و ساز در بدن می شود.
مطالعات اثر مثبت کاهش هورمون لپتین با مصرف امگا 3 و افزایش سوخت و ساز در بدن را نشان داده است.
توصیه شده است که ماهی را در رژیم غذایی خود 2 تا 3 بار در هفته برای گرفتن نتایج مطلوب بگنجانید.

..