رژیم هایی که در سال جدید نباید امتحان کنید

۱۴۰۰/۱۰/۲۴

با نزدیک شدن به سال جدید، بسیاری در حال آماده شدن برای تصمیم گیری های جدید در رابطه با سلامتی و تناسب اندام خود هستند و رژیم های غذایی مختلفی را برنامه ریزی می کنند که نوید کاهش وزن در دوره های کوتاه مدت و به بهترین شکل را می دهد که ممکن است منجر به رژیم های غذایی اشتباه یا بی اثر شود.

مهم‌ترین رژیم‌های غذایی که در سال آینده به دلیل بی‌اثر بودن آن‌ها نباید رعایت شود، آمده است:

رژیم باروری
همانطور که از نام خود پیداست، هدف این رژیم بهبود باروری در زنان و بهبود سلامت کلی باروری با افزایش مصرف چربی‌های خوب و غلات کامل و محدود کردن کربوهیدرات‌ها است. از آنجایی که رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات کم است، منجر به کاهش وزن می شود، اما شواهد کافی برای حمایت از افزایش باروری وجود ندارد.

رژیم غذایی با شاخص گلیسمی
این رژیم غذایی توصیه می کند بر اساس سطح قند خون خود، غذاها را انتخاب کنید. و از آنجایی که این سیستم غذاهای حاوی قند را حذف می کند، قطعا به کاهش وزن کمک می کند، اما میوه ها از جمله غذاهایی هستند که درصد زیادی قند دارند و برای سلامتی مفید هستند و نباید از مصرف آن صرف نظر کرد.

علاوه بر این، هیچ مدرک واقعی از کاهش وزن از طریق این رژیم وجود ندارد زیرا کالری ها هیچ نقشی در این رژیم ندارند.

رژیم ضد التهابی
این رژیم غذایی خاص نیست اما بیشتر بر کاهش التهاب در بدن تمرکز دارد. باور زیربنای این رژیم این است که آنچه می خوریم مستقیماً با سطوح التهاب مرتبط است. خوردن یک رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم مانند ماهی، میوه ها و سبزیجات می تواند سطح التهاب را در بدن کاهش دهد.

رژیم پالئو
این رژیم در زمان های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و گفته می شود که خوردن غذاهایی که فقط در دسترس غارنشینان بوده به کاهش وزن کمک می کند.

این رژیم غذایی غذاهایی مانند گوشت، ماهی و سبزیجات را ترجیح می دهد در حالی که سایر غذاها مانند شکر تصفیه شده، غلات، محصولات لبنی و حبوبات اینگونه نیستند. این رژیم مصرف غلات کامل را محدود می کند و بنابراین توصیه نمی شود.
..