رژیم روغن زیتون: مزایا و معایب

۱۴۰۰/۷/۳

آیا تا به حال در مورد رژیم روغن زیتون چیزی شنیده اید؟

در ادامه ، همه اطلاعات مهم در مورد رژیم روغن زیتون را بیاموزیم :

رژیم روغن زیتون
شاید بسیاری تصور کنند رژیم روغن زیتون به این معنی است که رژیم غذایی فقط حاوی روغن زیتون است ، اما شایان ذکر است که رژیم روغن زیتون تنها به خوردن این روغن بستگی ندارد ، بلکه شامل غذاهای سالم است که به جای انواع دیگر روغنهای مضر، روغن زیتون به آن اضافه می شود.

روغن زیتون به عنوان بخشی از رژیم غذایی که هدف آن کاهش وزن است ، به غذاهای سالم مانند: سالاد ، سوپ و غذاهای دریایی اضافه می شود.
فواید رژیم روغن زیتون
رژیم روغن زیتون فواید زیادی برای بدن به همراه دارد که به شرح زیر است:

احساس گرسنگی کمتر
روغن زیتون احساس گرسنگی را کاهش می دهد . از آنجا که این یک نوع چربی سالم است و چون دارای درصد زیادی اسید اولئیک است ، ترکیبی که به شما کمک می کند تا ساعت های طولانی بین وعده های غذایی احساس سیری کنید ، و بنابراین کار کاهش وزن و پایبندی به رژیم آسان تر می شود.

به سوزاندن چربی کمک می کند
روغن زیتون سلول ها و هورمون ها را به گونه ای تحت تاثیر قرار می دهد که ذخایر چربی شکم را هدف گرفته و به سوزاندن آن کمک می کند ، بنابراین خوردن مقدار کمی از آن می تواند تفاوت زیادی در از بین بردن چربی ، به ویژه در ناحیه شکم ایجاد کند.

افزودن طعم منحصر به فرد به غذا
یکی از مزایای رژیم روغن زیتون این است که طعم متمایزی به غذا می بخشد ، و این بسیار خاص است ، به ویژه اینکه غذاهای رژیمی فاقد هرگونه مواد افزودنی هستند که طعم خاصی به آنها می بخشد ، و بنابراین روغن زیتون ایده آل است و جایگزین چربی های ناسالم در غذاهای مختلف می باشد.

افزایش انرژی بدن
یکی از فواید رژیم روغن زیتون این است که انرژی بدن را افزایش می دهد ، زیرا سرشار از مواد مغذی مهم است.

این فایده به بدن در هنگام ورزش کمک می کند که فرد احساس خستگی نمی کند و مشخص است که ورزش برای کاهش وزن بسیار مهم است.

حفظ سلامت قلب و عروق
روغن زیتون شانس بسیاری از بیماری ها ، از جمله بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد ، زیرا در موارد زیر کمک می کند:

افزایش سطح کلسترول مضر در بدن.
کلسترول خوب را ارتقا می دهد.
همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که قادر به مبارزه با رادیکال های آزاد در جریان خون هستند ، که ممکن است عامل پیری زودرس و برخی از انواع سرطان باشد و این نشان می دهد که رژیم روغن زیتون برای کل بدن مفید است.

مضرات رژیم روغن زیتون
در صورت مصرف زیاد ، رژیم غذایی روغن زیتون نکات منفی دارد و این موارد منفی به شرح زیر است:

اسهال: روغن زیتون به عنوان یک مسهل طبیعی در بدن عمل می کند و بنابراین مقدار زیادی از آن می تواند منجر به اسهال شود ، بنابراین دوزهای مشخص روغن زیتون باید روزانه رعایت شود.
کاهش وزن به آرامی: روغن زیتون علیرغم اثربخشی آن در طول رژیم ، می تواند مانع از دست دادن وزن در هنگام پرخوری شود ، زیرا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حاوی 120 کالری است.
نکات مهم برای استفاده از رژیم غذایی روغن زیتون
هنگام رعایت رژیم روغن زیتون باید به برخی از مواردی که باعث تحریک چربی سوزی می شوند توجه کنید که عبارتند از:

نوشیدن آب زیاد: آب به ترویج چربی سوزی و افزایش متابولیسم بدن کمک زیادی می کند ، بنابراین توصیه می شود روزانه مقدار زیادی آب بخورید.
از هر نوع چربی ناسالم خودداری کنید: باید در طول رژیم از خوردن هر گونه چربی ناسالم خودداری کنید . زیرا بر اثربخشی آن در دستیابی به کاهش وزن تأثیر می گذارد.
به نوشیدنی ها شکر اضافه نکنید: می توانید هرگونه نوشیدنی حاوی کافئین مانند: چای و قهوه را بدون نوشیدن قند به آن میل کنید.
میان وعده بخورید: میان وعده ها باید بین سه وعده غذایی ، شامل سبزیجات یا میوه های مختلف با قند کم مصرف شود.
دور نگه داشتن رژیم های غذایی از کودکان: بدون توجه به فواید آن نباید از رژیم غذایی برای کودکان پیروی کرد. برای اطلاع از مناسب بودن رژیم غذایی برای کودک باید با پزشک مشورت کرد.
..