رژیم تابستانی

۱۴۰۰/۶/۱۳

اکثریت برای حفظ تناسب اندام در تابستان ترجیح می دهند از رژیم تابستانی پیروی کنند.

شما به راحتی می توانید رژیم تابستانی را در مراحل ساده ای دنبال کنید که در خطوط زیر به آنها می پردازیم:

غذاهایی که باید در رژیم غذایی تابستانی گنجانده شود
لیست غذاهای مناسب برای رژیم تابستانی شامل موارد زیر است:

1. گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای
این نوع سبزیجات حاوی سطوح بالایی از لیکوپن ، ویتامین A و ویتامین C است ، علاوه بر رنگ های روشن آن که خوردن سخاوتمندانه را بدون ترس از کالری تشویق می کند.
2. تمشک و توت فرنگی
انواع توت ها ، علاوه بر توت فرنگی ، حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند و منبع بسیار خوبی از فیبر غذایی با کالری بسیار کمی هستند.

3. ماست و محصولات لبنی
ماست و لبنیات کم چرب منبع عالی پروتئین و کلسیم هستند و اگر در رژیم غذایی کم کالری قرار بگیرند ، می توانند به کاهش وزن در تابستان کمک زیادی کنند.

4. لوبیا
لوبیا یک جایگزین عالی برای گوشت است ، زیرا منبع پروتئین و فیبر است و آنها را به یک میان وعده ایده آل با حداقل کالری تبدیل می کند.

5. انبه
انبه حاوی مقدار زیادی مایع ، پتاسیم ، فیبر ، ویتامین A و ویتامین C است و کالری بسیار کمی نیز دارد.

غذاهایی که باید در رژیم تابستانی از آنها اجتناب کنید
یک لیست طولانی از غذاهایی وجود دارد که باید در رژیم غذایی تابستانی از آنها اجتناب شود ، از جمله موارد زیر:

فست فود
خوردن مقدار زیادی فست فود ، چه در رژیم غذایی و چه در رژیم غذایی خاص ، به ویژه در فصل تابستان توصیه نمی شود ، زیرا حاوی درصد بالایی از روغن و چربی است و در بیشتر موارد ممکن است به درستی پخته نشود که باعث سوء هاضمه و مسمومیت غذایی.

گوشت قرمز
هضم گوشت قرمز به دلیل داشتن پروتئین و چربی زیاد می تواند در طول تابستان برای معده خسته کننده باشد ، بنابراین بهتر است هنگام رژیم غذایی تابستانی از مصرف آن خودداری کنید.

ادویه ها
ادویه جات ترشی جات ، مانند: فلفل ، زیره ، زنجبیل ، دارچین میزان متابولیسم را افزایش داده و بدن را گرم می کند ، بنابراین اگر در روزهای گرم تابستان از آنها استفاده کنید ، ناراحت کننده خواهید بود.

محصولات لبنی
محصولات لبنی دارای درصد بالایی از چربی هستند که به نوبه خود ممکن است منجر به تولید گرما شود و در نتیجه مشکلات زیادی در معده و کل دستگاه گوارش ایجاد شود ،

غذای دریایی
بهتر است از غذاهای دریایی تازه در طول تابستان اطمینان حاصل کنید ، زیرا خراب شدن آنها ممکن است منجر به مسمومیت غذایی شود که به نوبه خود منجر به مشکلات متعددی می شود ، از جمله اسهال ، مشکلات معده و بثورات پوستی.

نوشیدنی های شیرین
مصرف نوشابه های شیرین و نوشابه های سرد در تابستان افزایش می یابد ، هرچند که ارزش غذایی ندارند ، بلکه خوردن فراوان آنها منجر به افزایش میزان کالری مصرفی در طول روز می شود و حتی ممکن است باعث کم آبی بدن شود.

بنابراین ، ترجیحاً آن ها را با نوشیدنی های طبیعی سرد که می توانند به راحتی در خانه با استفاده از سبزیجات و میوه های مجاز تهیه شوند ، جایگزین شود.

نکات مهم برای افزایش اثربخشی رژیم غذایی تابستانی
رعایت نکات زیر به افزایش اثربخشی رژیم تابستانی کمک می کند:

خوردن بیشتر سبزیجات و میوه های تابستانی.
با نوشیدن 8-10 لیوان آب هیدراته بمانید.
حجم وعده های غذایی را کاهش دهید زیرا هضم غذا در تابستان در معده بیشتر طول می کشد.
غذاهای غنی از مایعات مانند آب نارگیل ، خیار و هندوانه بخورید.
خوردن آب میوه های طبیعی ، نوشیدنی های سرد به جای نوشیدنی های شیرین.


Diet_Summers
..